2002
Kan inte kännas skönare...

Håll muspekaren över bilderna för lite förklarande text.


Summering

250 mil på gatan med god komfort. 5,79sek på 201m (ca 8,95 på 402m) utan speciellt mycket mekande. Vinst i SydCupsfinalen i klassen Street samt en hel del förstapriser på utställningar och evenemang.
Kan knappast bli bättre!

Pokaler 2003

______________________________________________________________

Vinst i SydCupsfinalen 2002
31/8 - 1/9

Nu skall det upp till bevis om det går att åka nåt fort med raggarbilen. Satte på de smala 10,5"-däcken så man får åka i Street-klassen.
Nu blev det kanon! 5,79 med 198km/tim på 201m vart ju inte så illa. Kompressormaskiner brukar ju driva på bra i slutet också så det borde kanske blivit ca 8,9sek på 402m. Då kör jag fortfarande med den snälla drivning på kompressorn så det här bådar ju gott.
Tog hem segern denna helg och åkte stadigt ca 5.80-5.90 hela helgen och öppnade inte ens huven på hela elimineringsdagen. Som sagt, dricka kaffe o slappa mellan rundorna var det ju...
Cupresultat m.m. finns på www.streetrace.com/sydcupen

Byte från 4,10 till 4,71 i bakaxeln blev bättre.
Byte av kugghjul ger snabbt mer pulver!
 
I väntans tider...
Sommarmorgon på Rinkaby. Kan det bli bättre!?

Juli/Aug 2002 Många mil blir det...

Allt funkar alldeles ypperligt så det blir en hel del mil på mätaren under juli/augusti. Några turer till Malmö, Hässleholm och Kristianstad och även ett besök på Vallåkraträffen. På Vallåkraträffen blev det 4 uppvisningsrepor för att göra lite reklam för dragracing. Speakern fick åka med en repa så han gick sen hela dagen med mungiporna vid öronen.

Kompressorbilar på fikatur till Göran Bjäreborn Bild: Anders Odeholm Så går det när man burnar på stan...

Juli 2002

Maskinen kry igen så nu skall det gasas. M&H gatdäcken rullade av gummit i stora valkar förra tävlingen utan att greppa så nu byts de ut mot klistrigare "gatdäck".
Bästa tiden blev nu 5,99sek på 201m. och tiderna låg stabilt strax över 6,0 hela helgen (ca 9,3 på 402m). Inte alls illa för en gatbil men det skall gå att kapa mer! Starten är lite slö så det SKALL bara gå att köra en 8:a...
Pga däcksbytet så körde jag nu i ProStreetklassen och där har jag inte mycket att hämta men fick nu chans att prova ut saker o ting utan att fundera på greppsvårigheter.

Ihopmontering igen Valkar som rullar av e inge bra...
Raceklar!
Man blev ju skitig under naglarna...
Gatdäck
GASA!

Juni 2002

Efter första tävlingen visade sig maskinen ha spikat ordentligt så en kolv o lite ringar lämnade in för gott. Anledningen till haveriet troligtvis funnet och åtgärdat. Snart ute igen...

Inget exotiskt här inte... bara en klump aluminium 6:ans kolv kollapsad av rejäla spikningar. Spraggarna i den lilla ynkliga startern har fått stryk av några rejäla baktändningar.

Juni 2002

Äntligen lite gasande på strippen i SydCupen på Rinkaby 1-2 juni.
4:e repan ut 6,17sek med 191km/tim på 201m. Kvaletta med god marginal i klassen. Dock endast på 3:e plats efter eliminering pga av lite motorhaveri.
Körde dock både till o från banan för egen maskin.
Resultat m.m. från SydCupen: www.streetrace.com/sydcupen

Första provstarten. Lite nervöst men kärran gick rakt o fint så det var bara att klippa på. Mmmmm, här kommer lacken till sin rätt i solen. Värmer däcken innan rastning av svart Rod

Foto Copyright Patrik Jacobsson


Maj 2002

Besiktigad med blankt papper på SBP och med snart 100mil på mätaren!
1:a pris i klassen StreetMachine samt Peoples Choise på Powermeet i Hässleholm känns ju inte fel.

Besök hos SBP 1:a i klassen StreetMachine samt Peoples Choise på PowerMeet Hässleholm  

Mars 2002

Äntligen vår och provkörning!
Limosinkomfort...

Äntligen ute i vårsolen! Utsikten är det inge fel på!  

Videoklipp 5,3Mb
Provkörning


Jan/Feb 2002

Slutmontering av karossdelar ger ny inspiration.
Kanske ute i god tid...

Börjar bli klart Cruiser GTO.JPG (16003 bytes) Förädlad GTO
Attityd
Det sista på karossen monterat o klart
Värmekällan på plats
Blåst...
Ser väl färdigt ut snart...
Dubbelblåst
Hål i huven
Hett om öronen

2002..2003..2004..2005..2006..2007 ..|